مقایسه کردن نگهبان داوطلبان وزارت کشور

مقایسه کردن: نگهبان داوطلبان وزارت کشور ریاست جمهوری داوطلبان انتخابات انتخابات ریاست جمهوری اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی کودکان کار هر روز با تعرض و تجاوز روبه‌رو هستند / رئیس هیئت‌مدیره شبکه یاری کودکان کار

فاطمه قاسم‌زاده، روانشناس کودک و مدیر هیئت‌مدیره شبکه یاری کودکان کار در انتقاد به اوضاع آموزش‌وپرورش در زمینه آگاهی بخشی به دانش آموزان،‌ گفت: «مدارس به مشاور

کودکان کار هر روز با تعرض و تجاوز روبه‌رو هستند / رئیس هیئت‌مدیره شبکه یاری کودکان کار

رئیس هیئت مدیره شبکه یاری کودکان کار: کودکان کار هر روز با تعرض و تجاوز روبه رو هستند

عبارات مهم : آموزش

فاطمه قاسم زاده، روانشناس کودک و مدیر هیئت مدیره شبکه یاری کودکان کار در انتقاد به اوضاع آموزش وپرورش در زمینه آگاهی بخشی به دانش آموزان، گفت: «مدارس به مشاور و روانشناس آموزش دیده نیاز دارند، از طرفی تمام معلمان هم باید جهت مواجهه با چنین شرایطی آموزش ببینند.»

زمان زیادی از انتشار خبر تکان دهنده تعرض یکی از معاونان مدرسه ای در غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران به چندین نفر از دانش آموزان نمی گذرد؛ خبری که با تصویر العمل هایی زیادی روبه رو بود. عده زیادی از کارشناسان بر لزوم ارائه آموزش های مورد نیاز به کودکان و نوجوانان در مراکز آموزشی تأکید کردند ولی فاطمه قاسمی مدیر هیئت مدیره شبکه یاری کودکان کار به اعتمادآنلاین می گوید: «آموزش وپرورش نیروی مورد نیاز را جهت ارائه آموزش به دانش آموزان ندارد. چه کسی می خواهد مسئولیت آموزش به دانش آموزان را به عهده بگیرد؟ آن هم در شرایطی که در مدارس خبری از روانشناس و مشاور نیست و همان معدود مدارسی که مشاور دارند، مشاوران نقش هدایت تحصیلی دارند و در اوضاع معنوی و روانی دانش آموزان دقیق نمی شوند.»

کودکان کار هر روز با تعرض و تجاوز روبه‌رو هستند / رئیس هیئت‌مدیره شبکه یاری کودکان کار

او می گوید: «مدارس به مشاور و روانشناس آموزش دیده نیاز دارند ولی تمام معلمان باید جهت مواجهه با چنین شرایطی آموزش ببینند. معلمی که وظیفه اش تدریس فلان درس است نباید به آموختن همان درس اکتفا کند بلکه باید راجع به شرایط معنوی و روانی فرزند ها هم حساس باشد و در صورت لزوم به کمک دانش آموز برود و مسئله را گزارش کند. بنابراین ما در آموزش وپرورش نه تنها با فقر کمی در زمینه نیروی انسانی مواجه هستیم بلکه دچار فقر کیفی هم هستیم.»

او ادامه می دهد: «متأسفانه آموزش وپرورش ما زیاد از هر چیز به فکر فرو کردن فرمول های ریاضی و فیزیک در مغز فرزند ها است و به اوضاع معنوی و روانی و همچنین ارتقای سطح آگاهی آنها حساسیتی ندارد.»

فاطمه قاسم‌زاده، روانشناس کودک و مدیر هیئت‌مدیره شبکه یاری کودکان کار در انتقاد به اوضاع آموزش‌وپرورش در زمینه آگاهی بخشی به دانش آموزان،‌ گفت: «مدارس به مشاور

به گفته قاسم زاده، اگرچه اتفاقی که در یکی از دبیرستان های پایتخت کشور عزیزمان ایران رخ داده اتفاق ناگواری است ولی اصلاً تازه نیست. او می گوید: «این نخستین بار نیست که فرزند ها در محیط های آموزشی مورد تعرض قرار می گیرند. در سایر عرصه ها هم اوضاع کودکان و نوجوانان اصلاً خوب نیست. کودکان کار که تعدادشان هم اصلاً کم نیست هر روز با چنین وضعیتی مواجه هستند ولی چون خانواده به سامانی ندارند و تریبونی در اختیارشان قرار نمی گیرد، افکار عمومی توجهی به آنها نشان نمی دهد.»

او ادامه می دهد: «بارها راجع به آمار زیادی تجاوز به کودکان کار و شیوع بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت در میان آنها هشدار داده ایم ولی گوش شنوایی وجود نداشته هست. بهزیستی صبر می کند تا تمام روح و روان و جسم کودک از هم پاشیده شود و بعد قانع می شود که باید فرزند را از افراد سوءاستفاده گر جدا کند؛ بعد هم که جدا کرد کودکان را به مراکزی می برد که از شدت ازدحام توان پیگیری به آنها را ندارند.»

قاسم زاده می گوید: «متأسفانه سال ها است که چشممان را روی حقوق کودکان بسته ایم. مدتی پیش یکی از مسئولان گفت به ما ثابت نشده عنوان حقوق کودکان از اولویت های کشور هست. اگر در کشور ما حقوق کودکان در اولویت نیست بعد چه مسئله ای اولویت دارد؟ چطور می توانیم ادعا کنیم که به فکر تربیت و پرورش مردم هستیم در حالی که اوضاع نسل آینده برایمان اهمیت ندارد.»

کودکان کار هر روز با تعرض و تجاوز روبه‌رو هستند / رئیس هیئت‌مدیره شبکه یاری کودکان کار

او می گوید: «به محض وقوع فاجعه ای مانند آنچه در یکی از مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران اتفاق افتاد، نماینده های مجلس اعلام می کنند که لایحه حمایت از حقوق کودکان قرار است به صحن بیاید در حالی که این کار باید مدت ها پیش انجام می شد. این همه هشدار که ما در مورد تضییع حقوق کودکان و تعرض به کودکی و زندگی آنها داده ایم چه اثری داشته است؟»

واژه های کلیدی: آموزش | آموزشی | کودکان | روانشناس | اخبار اجتماعی

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار