مقایسه کردن نگهبان داوطلبان وزارت کشور

مقایسه کردن: نگهبان داوطلبان وزارت کشور ریاست جمهوری داوطلبان انتخابات انتخابات ریاست جمهوری اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی چرا مردم به علی‌ دایی پول دادند؟

روزنامه لیبراسیون فرانسه به‌تازگی گزارشی میدانی از اوضاع زلزله‌زدگان کرمانشاه منتشر کرده که در بخشی از این گزارش به تأثیر چهره‌های سرشناسی، از جمله علی دایی، در

چرا مردم به علی‌ دایی پول دادند؟

چرا مردم به علی دایی پول دادند؟

عبارات مهم : ایران

روزنامه لیبراسیون فرانسه به تازگی گزارشی میدانی از اوضاع زلزله زدگان کرمانشاه منتشر کرده که در بخشی از این گزارش به تأثیر اشخاص سرشناسی، از جمله علی دایی، در کمک به زلزله زدگان پرداخته هست.

به گزارش شرق ، در این گزارش ابتدا به صحبت های عزیز پرداخته می شود؛ مردی ٦٧ ساله که منزل اش ویران شده است هست. عزیز می گوید: «من بدشانس ترین آدم روزی زمین هستم؛ این جهت سومین بار است که منزل ام ویران می شود. بار اول در جنگ با عراق، بار دوم منزل ام به دست تروریست های منافقین خراب شد و این بار هم که زلزله. در همین دفعه سوم، مجبور شدم جسد برادرم را از زیر آوار بیرون بکشم. با دست های خودم خاکش کردم. حالا ما در این کانکس کوچک زندگی می کنیم. با توجه به سن و سالم آیا دیگر توانی برایم مانده است که بخواهم منزل دیگری بسازم؟»

لیبراسیون که گزارشش را از روستای کوییک در کرمانشاه نوشته هست، به آمار تلفات این اتفاق اشاره کرده و از خرابی ٣٠ هزار واحد مسکونی، مجروح شدن هشت هزار نفر و فوت ٤٨٣ نفر نوشته است.

چرا مردم به علی‌ دایی پول دادند؟

بخش دوم این گزارش ولی جایی است که به تأثیر علی دایی پرداخته و آمده است: «بعد از اتفاق زلزله، کمک های بشری با حجم زیادی به مردم آسیب دیده رسید، به خاص از طریق شرکت هلال احمر، ولی بخش مهمی از این کمک ها از سوی اشخاص شاخص یا شرکت های غیردولتی صورت گرفت، به خاص از طرف علی دایی، عالی ترین گل زن تیم ملی فوتبال کشور عزیزمان ایران که مدت هاست از فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرده و یکی از اشخاص مهم کمپین بشردوستانه در زلزله کرمانشاه شد. ١٣ نوامبر، یعنی یک روز بعد از حادثه، او پستی روی اینستاگرامش گذاشت و از مردم تقاضای کمک کرد. بازیکن سابق بایرن مونیخ که هم وقت تاجر بزرگی هم هست، شماره حساب بانکی را اعلام کرد و از هوادارانش خواست کمک های خیرخواهانه ارزش جهت مردم زلزله زده را به آن حساب واریز کنند.

علی دایی بعدا اعلام کرد که دست کم ٩ میلیارد تومان (١,٩ میلیون یورو) به حساب مذکور واریز شده است هست. در ویدیویی که در آپارات (یوتیوب ایرانی) منتشر شد، دایی گفت حتی در رؤیا هم تصور نمی کردم که کمتر از ٤٨ ساعت این رقم در حساب بانکی جمع شده است باشد. هنگامی که چنین اعتمادی از سوی مردم دیدم، مستقیما با آشنایان در کرمانشاه تماس گرفتم. بعد به این نتیجه رسیدم که بهتر است خودم تنهایی به آنجا بروم و از طریق خودم این کمک ها به مردم صورت بگیرد».

روزنامه لیبراسیون فرانسه به‌تازگی گزارشی میدانی از اوضاع زلزله‌زدگان کرمانشاه منتشر کرده که در بخشی از این گزارش به تأثیر چهره‌های سرشناسی، از جمله علی دایی، در

در ادامه این گزارش هم به این عنوان پرداخته شده است که آیا ایرانی ها نسبت به نهادهای دولتی تقریبا بی میل شده است اند و به افرادی مثل علی دایی اعتماد می کنند و پول زیادی را دست او می دهند. لیبراسیون جهت یافتن پاسخ این پرسش به سراغ برنار اورکاد، پژوهشگر پرسشها کشور عزیزمان ایران رفته هست. او می گوید: «کمک های خیرخواهانه در کشور عزیزمان ایران یک سنت دیرینه دارد. این کمک ها می تواند از طریق شخصت های آشنا شده است صورت بگیرد و از طرفی می تواند از طریق مؤسسات و نهادهای محلی هم صورت بگیرد که آدم هایی با حرفه های خاص را دور هم جمع می کند. در این جور مواقع، ایرانی ها کمتر از طریق شبکه های دولتی اقدام به دادن کمک های خیرخواهانه ارزش می کنند».

این گزارش مفصل به چند بخش دیگر تقسیم می شود که اوضاع سخت زندگی در مناطق زلزله زده را توصیف کرده و به کمک انجمن های مردم نهاد متفاوت هم اشاره شده است است.

چرا مردم به علی‌ دایی پول دادند؟

واژه های کلیدی: ایران | زلزله | ایرانی | ایرانی | کرمانشاه | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار