مقایسه کردن نگهبان داوطلبان وزارت کشور

مقایسه کردن: نگهبان داوطلبان وزارت کشور ریاست جمهوری داوطلبان انتخابات انتخابات ریاست جمهوری اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی حداقل مزد کارورزان ۳۱۰ هزارتومان است , جزئیات طرح کارورزی جدید

کارشناس ارشد اشتغال و مدرس کسب و کار با تشریح طرح کارورزی تازه و برنامه جذب ۱۵۰ هزار کارورز در بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی کشور گفت: پرداختی به هر کارورز در امسا

حداقل مزد کارورزان ۳۱۰ هزارتومان است , جزئیات طرح کارورزی جدید

جزئیات طرح کارورزی جدید؛ حداقل مزد کارورزان ۳۱۰ هزارتومان است

عبارات مهم : اشتغال

کارشناس ارشد اشتغال و مدرس کسب و کار با تشریح طرح کارورزی تازه و برنامه جذب ۱۵۰ هزار کارورز در بنگاه ها و واحدهای اقتصادی کشور گفت: پرداختی به هر کارورز در امسال ۳۱۰ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مسلم خانی، راجع به طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: در سال های ۱۳۸۷و ۸۸ در دو سال پیاپی طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در جهت توانمندسازی و اشتغال پذیری فرهیختگان و بسترسازی جهت اشتغال آنان انجام شده است است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، کارشناس ارشد بازار کار و کارآفرینی اظهارداشت: در آن سالها هر یک از دارندگان مدارک تحصیلی از فوق دیپلم تا دکتری کلیه رشته های تحصیلی (غیر از دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی) به مدت یازده ماه در یکی از بنگاه های کسب و کار متناسب با نوع رشته های تحصیلی ارزش به مدت ۴۴ ساعت در هفته به فعالیت مشغول می شدند و با در نظر گرفتن مدرک تحصیلی کارورزان از۵۰ تا ۹۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار را به عنوان کمک هزینه کارورزی دریافت می کردند.

حداقل مزد کارورزان ۳۱۰ هزارتومان است , جزئیات طرح کارورزی جدید

خانی ادامه داد: کمک هزینه کارورزی مورد اشاره نیز به نسبت ۵۰ درصد به وسیله دولت (وزارت کار و امور اجتماعی) و پنجاه درصد به وسیله کارفرمایان (واحدهای پذیرنده کارورزان) پرداخت می شد (در مناطق محروم ۷۰ درصد کمک هزینه کارورزی و ۳۰ درصد به وسیله کارفرمایان پرداخت می شد).

وی افزود: در سال های ۸۷ و ۸۸ و بخشی از سال ۸۹ در مجموع حدود ۸۵ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در این طرح شرکت کردند.

بررسی های انجام شده است نشان می دهد قریب به نیمی از کاروزان بعد از اتمام دوره یازده ماهه کارورزی در همان بنگاه کسب و کار استخدام شده است بودند و مابقی هم با تجارب کسب شده است از یازده ماه کار واقعی و حس و لمس محیط کار حقیقی، امکان کاریابی در سایر بنگاه های تولیدی و خدماتی را کسب کردند و یا آنکه با اعتماد به نفس و دانش و آگاهی بیشتری جهت خوداشتغالی یا کارآفرینی به صورت انفرادی یا گروهی اقدام شد.

کارشناس ارشد اشتغال و مدرس کسب و کار با تشریح طرح کارورزی تازه و برنامه جذب ۱۵۰ هزار کارورز در بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی کشور گفت: پرداختی به هر کارورز در امسا

این استاد دانشگاه تاکید کرد: توصیه قابل توجه آن است که طرح مورد اشاره سال هاست که به وسیله بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت جامعه نشانه این نهاد در حال اجرا هست. از سال ۸۹ به بعد به علت نبود منابع مالی و محدودیت های بودجه ای، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی (که ازبرنامه های بدون بودجه ثابت همه ساله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود)، عملا از دستور کار خارج شد.

خانی گفت: مورد نیاز به توضیح است که معمولا تشکلات کارگری هم با اجرای این طرح مخالفت نموده و آن را موجب استثمار احتمالی نیروی کار دانش آموخته و اخراج نیروی کار موجود در مراکز کسب و کار می دانستند و شرکت تامین اجتماعی نیز از مخالفان آشکار و پنهان این طرح بود.

مشاور عالی کسب و کار و کارآفرینی تصریح کرد: در اصلاحیه طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، دوره کارورزی حداقل ۴ ماه و حداکثر ۶ ماه اعلام شده است و کارورزان صرفا یک سوم حداقل مصوب شورای عالی کار (در سال ۹۶ حدود۳۱۰ هزار تومان) را به عنوان مقرری بیکاری یا هزینه آموزش دریافت خواهند کرد.

حداقل مزد کارورزان ۳۱۰ هزارتومان است , جزئیات طرح کارورزی جدید

وی افزود: این مبلغ از سوی دولت به کارورزان اعطا می شود و کارفرمایان (واحدهای پذیرنده کارورزان) هیچ حق الزحمه ای به کارورزان نمی دهند. کارورزانی که بعد از ۶ ماه کارورزی در همان بنگاه کسب و کار استخدام شوند تا ۲ سال از معافیت کامل بیمه سهم کارفرما برخوردار خواهند شد.

این کارشناس ارشد بازار کار بیان داشت: کارورزان مایل به فعالیت در این طرح و کارفرمایان راغب به استفاده از توان و تحصص کارورزان جهت عضویت به سامانهkarvarzi. mcls. gov. ir مراجعه نموده و سایر امور اجرایی و اداری را از طریق مراکز مشاوره شغلی و کاریابی انجام دهند.

کارشناس ارشد اشتغال و مدرس کسب و کار با تشریح طرح کارورزی تازه و برنامه جذب ۱۵۰ هزار کارورز در بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی کشور گفت: پرداختی به هر کارورز در امسا

خانی اظهارداشت: ظرفیت اعلام شده است جهت این طرح در سال۹۶، به تعداد ۱۵۰ هزار نفر خواهد بود. هر چند طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به شیوه ای که اعلام شد به توانمندسازی و اشتغال پذیری و بسترسازی جهت اشتغال فرهیختگان جویای کار (بیکاران گرانقیمت) به عنوان یک طرح بسترساز جهت اشتغال بهینه، مورد تایید و حمایت است ولی شایسته تر آن است که طرح کارورزی جهت دانشجویان تمام رشته های تحصیلی در حین تحصیل و قبل از فارغ التحصیلی و دریافت مدارک تحصیلی، به وسیله دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی انجام شود و این دوره به عنوان بخشی از دوران تحصیل محسوب شود.

این کارشناس ارشد بازار کار افزود: امیدواریم رییس جمهور منتخب (جناب آقای دکتر حسن روحانی)، علاوه بر ترمیم اساسی و اصولی کابینه کنونی و اتخاذ رویکرد جوانگرایی و شایسته سالاری در گزینش وزرای دولت دوازدهم، در نخستین برنامه نسبت به مشخص نمودن یکی از وزارتخانه های ذیربط به عنوان (فرماندهی بازار کار) اقدام نموده و سپس کارها مورد نیاز را جهت طراحی و تنظیم”برنامه ملی توسعه کارآفرینی و اشتغال”با رویکرد تقسیم کار ملی بین کلیه دستگاه های حاکمیتی و بخش های شخصی و تعاونی انجام دهد.

حداقل مزد کارورزان ۳۱۰ هزارتومان است , جزئیات طرح کارورزی جدید

این استاد دانشگاه تاکید کرد: تنظیم”لایحه قانون کارآفرینی”و تدوین”بسته جامع مشوق های ایجاد و توسعه کسب و کار و کارآفرینی” و تنظیم برنامه ملی”نهضت ظرفیت اسمی”برای کمک به بنگاه های کسب و کاری که با کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می نمایند و ساماندهی و سازماندهی کارجویان در قالب شرکت های تعاونی با تاکید بر”شرکت های تعاونی تامین نیاز مشاغل”و”شرکت های هلدینگ تعاونی”به منظور کمک به استانداردسازی و برندسازی کالاها و خدمات کسب و کارهای تعاونی و نیز شناسایی مزیت های نسبی و رقابتی با رویکرد بسترسازی جهت ایجاد زنجیره های ارزش از دیگر کارها واجب و فوری جهت سیاست گذاری و مدیریت بهینه بازار کار و توسعه کارآفرینی و اشتغال است.

واژه های کلیدی: اشتغال | کارآفرینی | حداقل دستمزد | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار