مقایسه کردن نگهبان داوطلبان وزارت کشور

مقایسه کردن: نگهبان داوطلبان وزارت کشور ریاست جمهوری داوطلبان انتخابات انتخابات ریاست جمهوری اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار پزشکی آخرین آمار فوتی ها ، ابتلای ۳۳ نفر به تب کنگو در کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، از ابتلای ۳۳نفر در کشور به تب کریمه کنگو خبر داد.

آخرین آمار فوتی ها ، ابتلای ۳۳ نفر به تب کنگو در کشور

ابتلای ۳۳ نفر به تب کنگو در کشور/آخرین آمار فوتی ها

عبارات مهم : حیوان

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، از ابتلای ۳۳نفر در کشور به تب کریمه کنگو خبر داد.

به گزارش مهر، محمدمهدی گویا، گفت: در شهرستان ثلاث باباجانی که یکی از کانون های زلزله غرب کشور در آبان ماه سال گذشته بوده، دو نفر که همسران بوده اند به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که حال عمومی آنها بعد از کارها درمانی انجام شده، رو به اصلاح است.

وی افزود: تیم کارشناسی وزارت بهداشت در منطقه ثلالث باباجانی حاضر شده است اند تا اوضاع دام ها و کشتارگاه های آن منطقه را بررسی کنند.

گویا تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون، ۳۳ نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده است اند که سه نفر از آنها که دارای بیماری زمینه ای بودند، جان خود را از دست دادند. یکی از آنها یک فرد ۷۲ ساله در استان هرمزگان بود که دارای بیماری خونی بود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درخصوص راه های انتقال بیماری تب کریمه کنگو، اظهار داشت: این بیماری از سه راه می تواند به انسان انتقال یافته شود. یکی، تماس نزدیک با دام است و اگر کنه روی بدن دام، انسان را مورد گزش قرار دهد، ممکن است فرد به این بیماری مبتلا شود و نباید فراموش کنیم که در دام علامتی وجود ندارد که مشخص باشد دام آلوده به ویروس است یا خیر.

گویا راه دوم انتقال بیماری تب کریمه کنگو را ذبح حیوان و تماس با ترشحات آلوده امعا و احشا و خون حیوان بیان کرد و افزود: در وقت ذبح حیوان و پاک کردن گوشت تازه حیوان، ممکن است فرد در معرض مبتلا شدن به بیماری تب کریمه کنگو قرار داشته باشد. افرادی که در کشتارگاه ها کار می کنند، جهت این منظور آموزش های مورد نیاز را می بینند و گوشت حیوانات ذبح شده است در کشتارگاه ها، تا ۲۴ ساعت در یک فضای مخصوص نگهداری می شود تا اگر ویروسی در بدن دام ذبح شده است وجود دارد، در این فضا از بین برود. احتمال انتقال ویروس تب کریمه کنگو از گوشت ذبح شده است در کشتارگاه ها، بسیار پایین است.

وی ادامه داد: گوسفندی که در کنار بزرگراه و خیابان ها ذبح شود، می تواند فرد ذبح کننده و فردی که با لاشه گوسفند، بز و گاو تماس داشته را در معرض مبتلا شدن به بیماری تب کریمه کنگو قرار دهد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از تماس با افراد مبتلا به تب کریمه کنگو به عنوان سومین راه انتقال این بیماری یاد کرد و افزود: مواردی وجود داشته که پزشک، پرستار و افرادی که با خون و ترشحات بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو در ارتباط بودند، به این بیماری مبتلا شده است اند.

گویا در خصوص علائم بیماری تب کریمه کنگو، گفت: بروز بیماری تب کریمه کنگو با تب، سردرد، درد بدن، علائم گوارشی مانند استفراغ، اسهال و درد گلو همراه است و به مرور که وارد مراحل پیشرفته می شود، ممکن است بیماران، دچار علائم زردی و خونریزی از دهان، لثه، بینی، دستگاه گوارش، تناسلی و ادرار شوند.

وی در پایان، تاکید کرد: تمامی بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو در بیمارستان ها در محیط ایزوله نگهداری و درمان می شوند و تحت درمان دارویی قرار می گیرند.

آخرین آمار فوتی ها ، ابتلای ۳۳ نفر به تب کنگو در کشور

واژه های کلیدی: حیوان | انتقال | بهداشت | بیماری | حیوانات | کشتارگاه | مبتلا شدن | وزارت بهداشت

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار